اخبار و مقالات

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران: 26 درصد درآمد مردم صرف خرید غذا می‌شود
تاریخ انتشار : 1395/4/28 ساعت 16:42:52



دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران:

26 درصد درآمد مردم صرف خرید غذا می‌شود

دسته بندی: عمومی
تاریخ انتشار: یکشنبه، 27 تیر 95 در 7:49 قبل از ظهر

در چهاردهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی که صبح یکشنبه در محل ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران ضمن خواستار شدن اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از کوچکتر شدن سفره مردم گفت: 26 درصد قدرت خرید مردم ایران صرف غذا می‌شود.

به گزارش کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، کاوه زرگران در این جلسه که با حضور علی ربیعی وزیر رفاه، تعاون و امور اجتماعی برگزار شد با اشاره به شرایط رکود حاکم بر اقتصاد تصریح کرد: بانک مرکزی اعلام کرده که در 3 سال اخیر قدرت خرید مردم کاهش یافته در حالی که فائو اعلام می‌کند در سطح دنیا به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی غذا دسترسی مردم به غذا بیشتر شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سهم هزینه خوراکی در ایران 26.5 درصد و در آمریکا 6 درصد است؛ یعنی مردم ایران بیش از یک چهارم درآمد خود را به تهیه غذا اختصاص می‌دهند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: امروز قیمت برنج پشت گمرک کیلویی 2 هزار تومان است ولی در داخل کیلویی 8 هزار تومان برآورد می‌شود. درخواست می‌کنم تدبیری بیندیشید و از راهکارهای بخش خصوصی بهره بگیرید تا سفره مردم بیش از این کوچک نشود.